dissabte, 28 de desembre del 2013

Un adéu, és un fins aviat!



El meu camí cap a l'aprenentatge continua i seguirà continuant sempre

Estimats lectors, aquesta és la última entrada que faré d'aquest Mòdul que ha englobat les assigantures de COED i GITIC. Però, qui sap si d'aqui un temps torno a endinsar-me altre vegada en el món del blog? Jo estic seguríssima de que hi tornaré, i espero, que vosaltres continueu seguint el meu blog!

Començar la Universitat, especialment el Grau d'Educació Primària, m'ha suposat una gran satisfacció perquè he arribat on volia; tot l'esforç que he estat fent al llarg d'aquests anys per fi ha donat el seu fruit. I bé, ara que ja sóc universitària, puc dir que en tres mesos m'he enriquit molt com a persona. He conegut a un munt de gent nova, tant a companys com a professors, que m'acompanyaran en el meu camí de l'aprenentatge durant uns quants anys. Així com també he après infinitat de coses (i les que hem queden per aprendre), però sobretot he experimentat, un concepte molt important en educació. Totes aquestes experiències estan construint i renovant la meva persona i el meu pensament i m'estan donant l'oportunitat de ser una noia crítica, independent.

Gràcies a l'assigantura de COED (Comunicació Oral, Escrita i Digital) m'he adonat de la importància que li dóna la societat al fet de ser un bon comunicador. Qui sap comunicar-se bé en públic, es converteix en el líder de les masses, que per desgràcia no tenen esperit crític o no els hi convé demostrar-lo. La lectura del llibre Com parlar bé en públic, amb les tècniques corresponents, m'ha servit i em servirà de gran utilitat de cara a la meva professió, per a fer exposicions orals i conferències. Paral.lelament, la recitació del poema de Miquel Martí i Pol a classe va ser una gran oportunitat per a guanyar confiança en mi mateixa.
A més, hem treballat i interioritzat el concepte de competència lingüística, i hem comprovat que és imprescindible que els alumnes adquireixin les quatre habilitats lingüístiques (parlar, escriure, escoltar i llegir) per a ser competents i desenvolupar-se al màxim. Els nens que tenen un coneixement complet de la llengua i habilitat per a utilitzar-la, diem que tenen la competència comunicativa, i hauran de dominar tant el codi escrit com l'oral. Els nens han de ser capaços d'elaborar un text significatiu: amb coherència, cohesió i adequació, així com saber adequar-se a la situació comunicatia quan realitzin una exposició oral.

D'altra banda, a l'assignatura de GITIC (Gestió de la Informació i Tecnologia de la Informació i Comunicació) hem donat molt d'èmfasi als recursos i suports tecnològics que ens ofereix el segle XXI. Hem treballat amb diferents eines TIC i serveis en línia com ara el Google Drive (el gran descobriment d'aquest curs), el Google Chrome, l'Scoop.it, el Pearltrees, l'Scratch, el Twitter...
Hem pogut comprovar que la tecnologia ara, i de cara al futur, encara més, és essencial per a l'aprenentatge. Les classes guanyen qualitat amb la tecnologia i per aquest motiu, els mestres hem de ser els pioners d'aquest camp i conviure amb elles perquè ens facilitin les tasques.

I vet-ho aquí la canço de Llença't de Lax'n'bustos que m'anima molt i realment és motivadora per a continuar amb aquest llarg camí de noves experiències i aprenentatges que m'espera. 

                                           Llença´t, cada instant és únic
                                                       no es repetirà...


Llençat i no tinguis por! 

Fins aviat, estimats lectors.

Ariadna Martínez.

1 comentari:

  1. El teu lema final m'ha agradat molt . A mi m'ha costat anys entendre aquesta filosofia de vida , però un cop la practiques et dones compte que cada moment és únic . Totes les històries tenen un final.
    Adéu companya !

    ResponElimina